Indblik i en kvindes tanker - sukkerfri 2023


Indblik i en kvindes tanker - sukkerfri 2023




De fleste har det godt med rutiner. Jeg kan i hvert fald godt lide den rutine som jeg, over de sidste tre måneder, har fået skabt mig. Den går ud på, at jeg står op, går i bad, laver en kop kaffe og sætter mig ind på mit kontor for at skrive. Nu er der så bare sket det, at bogen er færdigskrevet, og at jeg er blevet forment adgang til dokumentet sålænge, at min redaktør læser og kommenterer på bogen.
Jeg stod dog alligevel op i morges og fulgte alle rutinerne indtil jeg kom til skrivedelen. Vidste ikke lige hvor jeg skulle gøre af mig selv, nu hvor rutinen er brudt, så jeg satte mig, trods forbud, ind på kontoret og åbnede dokumentet med bog manuskriptet, hvor jeg med det samme kunne se, at redaktøren var i gang med at gøre sit arbejde. Hendes ikon stod nemlig fint og lyste i højre hjørne af skærmen - nu sammen med mit. Pokkers at google drev har sådan et whistleblower system. Overvejede kort om jeg skulle ændre billedet på mit ikon til et billede af Askepot, men kom frem til at min redaktør nok ville undre sig over. hvad Askepot laver inde i et fagbogsmanuskript, når hun nu ikke nogen steder er listet som medforfatter på bogen.
Jeg gav mig med forsigtige tryk på tastaturet - ville ikke risikere, at redaktøren helt i Århus kunne høre at jeg arbejdede i dokumentet - til at ændre “som” til “der” i teksten. Dette gjorde jeg indtil jeg opdagede, at jeg faktisk allerede havde lavet den øvelse, og jeg derfor nu bare sad og lavede rav i tekstens flow. Så jeg ændrede det tilbage igen. Det blev der ret tydeligt for mig, at jeg ikke havde noget at gøre i dokumentet og derfor hellere måtte forlade det og gå ud og gøre en forskel i samfundet - eller i hvert fald i det nære samfund - altså herhjemme.
Så jeg besluttede mig for at bage fastelavnsboller. Der er godt nok et stykke tid til fastelavn, men så kan vi jo sige, at jeg øver mig på at bage fastelavnsboller. Måske kan jeg nå at blive så god til det, at min familie overrasker mig med, at de har meldt mig til Bagedysten. Det kunne være sejt! Jeg ville selvfølgelig ikke deltage, da jeg for det første er alt for dårlig til at bage og for det andet ikke dur til at tale om andet end fagstof og det ville være underligt at gøre i Bagedysten.
Nå, men jeg gav mig altså til at lede efter en opskrift på fastelavnsboller uden sukker. Vi har nemlig sukkerfri 2023 herhjemme. Min datter er ikke hoppet med på den vogn, men vi andre er fuldt engagerede i projektet. Nu går vi jo ikke ind for madspild, så første del af projekt sukkerfri 2023 er at udrydde alle sukkerholdige madvarer i huset. Hvilket er ret meget taget i betragtning af, at det lige har være jul. I praksis så betyder det, at vi spiser skumjulemænd før, efter og imellem alle måltider. Man må jo ofre sig for projektet, selvom jeg godt nok synes at det kræver et enormt stort sukkerindtag at holde sukkerfri 2023.
Nu vil jeg spise min daglige ration af skumjulemænd og bage sukkerfri fastelavnsboller, Kan I have en rigtig dejlig dag derude❤️


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Når livet kaster udfordringer din vej

Tankens Kraft: En milepæl er nået