Muligheder kommer og går.


Muligheder kommer og går.

Det samme gør mennesker.

Nogle gange forsvinder de mellem hænderne på dig, selvom du ønsker, at de skal blive.

Andre gange bliver de, selv om du ønsker at de skal forsvinde.


Verden er så uendelig kompleks og så dejlig simpel.


Er der mening med galskaben, eller tillægger vi alt for meget mening til dette liv?


Er vi hver især særlige, eller er vi her bare?


Alle går vi rundt og søger efter mening i denne kontrollerede verden.


Jeg kan ikke binde system-knuden op. Den er strammet så hårdt om os. 

Hvis vi binder den op, så falder alt hvad den holder til jorden og alt bliver kaos i et, i universets termer, kort øjeblik. Religionens historiefortælling vil blive modbevist. Økonomiens system blive devalueret, og vores beslutningstagere vil miste deres magt. Vores platforme vil smuldre. 


Vi vil pludselig skulle tænke selv, og vi vil tænke forskelligt. Vi vil skulle genforhandle vores kommunikationsbegreber og vores værdigrundlag. Vi vil være tvunget til at tage ansvar for vores valg og handlinger, for der vil ikke være et system til at redde os, til at holde os nede og til at holde os inde i predefinerede rammer. 


Vi vil flyve frit - og det vil være skræmmende og fantastisk.


Ingen flyvetur varer evigt. På et tidspunkt så vil vi lande på den hårde grund. Vi vil blive sultne, kolde og syge. Vi vil have basale behov, der skal dækkes. Vi vil ønske at undgå de evige kommunikations forhandlinger. Og på et tidspunkt så vil de fleste af os følge dem, som skaber en form for system. Vi vil give afkald på vores frihed for at føle os trygge.


Måske vil alt gå godt. Måske vil vi lande blødt, og måske kan vi sagtens finde ud af at interagere med hinanden med “frihed under ansvar” som den eneste regel. 


Jeg tror aldrig, at jeg finder ud af det. Jeg er blot tilskuer til de dele af verden, som jeg ikke forstår.


Jeg står i min egen sfære og ser ud på andre sfærer. Nogle som jeg ikke er inviteret ind i, selvom jeg gerne ville og nogle som jeg er en del af, selvom jeg ikke ønsker det.

Det er på dette tidspunkt, at jeg vender blikket mod min egen lille privats sfære. For her er jeg elsket, og her har jeg det godt og trygt. 


Ikke alle har det godt i denne verden. Ikke alle passer ind i det system, som vi validerer ved at være en del af det. Vores verden er en skabt sandhed. Det er en historiefortælling med få forfattere og mange genfortællere. 


Hvis du hver gang du fortæller fortællingen om vores verden, ændrer den lidt. Gør den lidt bedre, lidt mere inkluderende og lidt mere kærlig og varm. Så vil du måske med tiden opleve 

at mulighederne og menneskene forsvinder mellem hænderne på dig, når du ønsker, at de skal forsvinde. Og at de bliver, når du ønsker, at de skal blive.


Verden er så uendelig kompleks og så dejlig simpel.






Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Når livet kaster udfordringer din vej

Tankens Kraft: En milepæl er nået

Indblik i en kvindes tanker - sukkerfri 2023